4 November 2012

Pantang hari ke-16

Assalamualaikum
Sejak ada anak kecik neh mmg payah bebenor nak buat entri kt blog sendiri kalau ada buat sangkut kt draft je manjang...haih!!sampai kadang2 lupe ada entri kt draft...cite mmg byk kalau boleh nk letak sekaligus...amboiihhh hang...ne pon taip pakai ipong je komputer ada tp kt umah laki i pakai jadi setia je lah taip pakai ipong dulu walaupon kecik besar kecik besar  je aku tgok ipong neh tu pasal aku rajin blogwalking je tu pon kalau ada masa okeh!!

Berbalik pada tajuk di atas,aku tau semua org mesti dok menghitung hari2 berpantang korang kan!aku baru hari ke-16 maknanya anak aku baru je 16 hari umurnya cpt la besar adik boleh main2 ngan abang bg can mama ngan babah nak seronok2 pulak...eh??melalut plak mama neh...hahaha.Esok baru hari ke-17...hukhukhuk tp lega sikit sbb sekarang ne hari2 hujan jadinya xde la bahang sgt pantang waktu siang kan...hehe!

Tapi sangat lah mencabar bila sudah ada 2 anak neh...walaupon aku pantang umah mentua dan suami dan anak sulung aku haziQ hakimi dok umah sendiri dan bila weekdays haziQ hakimi akan dihantar ke rumah pengasuh.Dulu ingat xnk hantar konon dpt la saving duit dan dapat manja2 ngn si anak tp semua tu hangat2 taik ayam je...letih oiii...tetiba rasa nak pakai maid!!ok...sila lupakan hasrat ko tu wani!!So bila ptg suami aku akan amek haziQ hakimi dan dtg tgok aku kejap tu pon boleh pening kepala sbb habis dia sepahkan umah neneknya ye lah umah kitorang apa je yg ada...kalau sepah pon mainan dia je!!

Mmg hari2 begini kecuali bila weekends haziQ hakimi akan dok ngn aku ye lah kesian kt dia kang x kenal plak mama dia kan...aku pon x tahan rindu wehhh sama anak.Orang lain boleh handle 10 orang anak x kan la aku x boleh nak handle 2 orang anak kan...baru anak 2...belum 3 ke 4 anak...angan2 nak hebat je!Tapi serius mmg mencabar mane x nya si abang yg tgh membesar dah pandai bergerak sana sini mmg agak lincah la dia kan kejenya main je smp nak makan nak tido nak mandi sume kena paksa!!si adik xpe lagi sbb masih kecik kejenya tido je pagi petang...bila nak susu barulah ngek ngek dgr sore dia...tp smlm apa kena ntah dr ptg smp malam x tido nak beriba je ngn aku...dalam kul 10 lebih kot br tido tp nasib dia tido smp ke pagi kalau x menjawab lah aku!!

Ok lah adik tgh tido nak layan drama kt tv3 jap...bai!

No comments:

Post a Comment