9 February 2012

episod 2:mama sakit

ape korang buat sepanjang cuti 4 hari ari tuh..
aku mmg x ckp rehat sepanjang-panjang cuti sampai ke hari neh
skarang neh mama aku ada kt wad ICU hukm...masuk ari neh da 6 ari kt sane
belum sedar lg...:(

mase ari jumaat ari tu mama aku x nak makan sbbnye mama aku demam x larat nk bgn+kaki pon bengkak jugek...lebih kurang 4 hari dah mama aku demam
dalam kul 1 lebih (ne da pg la..) tbe2 mama aku macam strok then nafas laju x berenti terus adek aku call ambulans amek mama aku....

mama kena tahan kt kecemasan..lame gler kt dalam tuh
mase tu doktor ckp mama kena jangkitan kuman da efek kt buah pinggang dan hati
adek aku ada anta mesej kt aku bgtau pasal mama tp aku x perasan
tibe2 aku tersedar dlm kul 5pagi...baru la tau kisahnye terus call adek aku ty mama camane

lepas solat subuh terus siapkan anak aku gerak pg hukm....
aku masuk ngn adek aku ty mama aku camane...doktor kata mama aku tenat
dorg suruh bersabar dan bgtau ahli keluarga...
masa tu yg ada cuma abah,aku,suami aku,adek-adek aku
kakak aku baru je smp kampung...esoknye bru gerak blik sini
pastu aku call adek aku yg kt raja lawak tuh...nak xnk kena ckp jugak tkt apa2 jadi pd mama aku je

kira2 kul 10 lebih pagi...doktor pgl kata mama aku kena masuk wad...aku ingat wad biasa rupanya masuk ICU...setat tu mama da x sedar
kami adek beradik talipon semua family mama ngn abah...alhamdulilah sepanjang cuti ne dorg x putus2 dtg tgok mama...kwn2 mama ada dtg jugak...smp ktorg masuk melawat pon da hujung2 waktu melawat

doktor ckp kuman dlm badan mama da merebak ke seluruh badan...mama dibg ubat tdo supaya mama x tertekan dan dorg boleh terus rawat mama
masa ari ahad air kencing mama keluar sikit sgt...doktor nak buat dialisis...cuci buah pinggang...kami akur!

tibe2 masa ari isnin jam 6.30 pagi...nurse talipon fon aku bgtau mama TENAT
minta family dtg hospital sekarang jugak!!
kitorg dtg menangis2 masa tuh...x boleh buat ape hanya YASSIN je la kitorg bace x putus
alhamdulilah...lepas tu mama bg respon...bersyukur sgt



No comments:

Post a Comment